LCHF-crepes med baconfyllning



Glad åt pannkaksreceptet nedan som jag testade häromdagen beslöt jag mig för att prova att göra crepes. Varför avstå från pannkakor, liksom? Sagt och gjort. Pannkakor gräddades och fylldes med en läcker stuvning med ost och bacon. Ååååhhh, vad gott det blev!

Till fyra crepes behövs:
3 ägg
3 dl grädde
1,5 msk fiberhusk

Fyllning:
1 paket bacon
1 lök
1 burk creme fraiche
3 dl riven ost
salt, peppar

Vispa ihop pannkakssmeten och låt stå i fem minuter. Grädda pannkakor i smör.

Strimla bacon och hacka löken. Fräs i smör i en stekpanna. Rör ner creme fraiche och låt koka upp. Ta pannan från värmen och rör ner två deciliter ost som får smälta. Fyll pannkakorna och rulla ihop. Lägg i en gratängform och strö över resten av osten. Gratinera i 200 grader 15-20 minuter. Servera med en sallad.

/Anna

Kommentarer :

#1: Smsa Låna

Jag tycker att det är rätt svårt att göra en bra design till sin blogg - hur har du burit dig åt? Du har ju en riktigt snygg blogg!

skriven
#2: Anna

Hej! Jag har fuskat som bara den! Varit inne i stilmallarna och ändrat färger, hela huvudet är gjort som en bild i InDesign och Photoshop med text och allt. Jag är inte så bra på att knacka koder så jag får ta till de knep jag begriper mig på...

skriven

Kommentera inlägget här :