Kanelbullekakor


Herr Havreflarns blogg hittade jag detta recept (där finns det för övrigt väldigt mycket gott, Gustav var en av bagarna i Hela Sverige bakar). Det hade varit ännu roligare om jag haft pärlsocker hemma, men se det upptäckte jag plötsligt att jag inte hade. Jaja, kakorna blev goda ändå! Jag gjorde en egen variant och körde allt i matberedaren - som vanligt!
 
Deg:
 
- 200 g smör
- 1 dl florsocker
- 4.1/2 dl mjöl
- 1 tsk bakpulver
- 2 tsk vaniljsocker (fast jag tog 1/2 tsk vaniljpulver)
- 1 tsk kardemumma
 
Fyllning:
 
- 50 g smör
- 1 tsk kanel
- 1/2 dl socker

Kör degingredienserna i matberedaren. Kavla ut mellan två stora bitar plastfolie till en platta. Bred på fyllningen och rulla ihop från långsidan. Skär i skivor och lägg på bakplåtspappersklädd plåt. Grädda i 200 grader ca 10 minuter.
 
/Anna

Kommentera inlägget här :