Spaghettilåda med mjukost

 
Mer latmat! Det här receptet var det första jag "uppfann" på egen hand och det hittade jag på när jag precis hade flyttat hemifrån och knappt kunde koka ett ägg. Det säger möjligen en del om nivån. Det är inte precis gourmetmat. Men ikväll när vi kom från badplatsen och alla var hungriga och det skulle gå hyfsat fort så slängde jag ihop den här igen. Det var ju 20 år sedan sist. Och ungarna älskade det! Förbered i tio minuter, in i ugnen i 20 minuter så hinner man duka och hänga upp badkläderna medan maten sköter sig själv.
 
4 portioner
Spaghetti, lagom för fyra personer
250 gram mjukost, t.ex Baconost
1 dl grädde
2 tomater
2 dl riven ost
 
Koka pastan nästan färdig. Häll av ordentligt och lägg i en form. Koka upp grädde och mjukost så att osten smälter och det blandas väl. Häll såsen över pastan. Skiva tomaterna och lägg ovanpå. Strö över riven ost. In i ugnen i 20 minuter på 225 grader tills lådan har fått fin färg.
 
/Anna
 

Kommentarer :

#1: malin

Åh gud! Jag älskar redan receptet! Bara av att läsa det blir jag lycklig :) Tack för det!

Svar: Haha, tack för det! Hoppas det smakar också - har man barnasinnet kvar så gör det det!
Anna & Jörgen

skriven

Kommentera inlägget här :